Fedezd fel az V. kerület magyar design üzleteit!

STYLEWALKER BUDAPEST

ÚJ ÜZLET - BEMUTATKOZIK A MANUELA

2018. június 19. - Stylewalker Budapest

manuela_03.png

A Manuela filozófiáját legtalálóbban a dekoratív minimalizmussal lehet definiálni. A skandináv puritanizmus ugyanúgy megjelenik a gyerekruházati márka esetében, ahogy a magyar dekorativitás. A Stylewalkerhez frissen csatlakozott showroom üde színfoltként jelenik meg a magyar design világában. Maraczy Manuelát, a brand alapítóját kérdeztük.

A Manuela valószínűleg nem hiába kapta a nevét rólad. Mesélj a márka világáról, kérlek, illetve, hogy mi az, amitől sajátos, jellegzetes?

Még Helsinkiben kezdtem el női ruhákat tervezni, majd lányaim születése után váltottam gyerekruhákra. A legynagyobb sajátossága az általam tervezett grafika, ami mint minta jelenik meg az általunk használt anyagokon. Mivel grafika szakon végeztem a győri művészeti suliban, így azt hiszem a grafika maradt meg nekem, mint elsődleges kifejezési eszköz.

Amikor elkezdted a márkát, felmérted a hazai piacot?

Igen, felmértem. Akkoriban nem volt egy gyerekruhás márka sem. Ma már van néhány, aminek kifejezetten örülök.

Hogy látod, inkább a fiatal szülők nyitottak a magyar gyerek design márkákra, vagy ez teljesen független attól, hogy ki milyen korú?

Szerintem nem kor, hanem látásmód és életstílus függő. Persze sokaknak tetszik szakmailag az, amit csinálok, de itthon azért kevesen vannak, akik meg is tehetik, hogy az átlagosnál magasabb árfekvésű gyerekruhát vásároljanak.

manuela_01.png

Helsinkiben éltél egy ideig. Mi az, amit onnan magaddal hoztál, akár gondolkodásmódban vagy stílusban, életérzésben?

Próbálok mindig nyitottan hozzáállni mindenhez, főleg kreatív kérdésekben. Számomra nincs olyan hogy lehetetlen, mindig találok megoldást mindenre. Bármilyen meglepő is, de a finnek nagyon pozitív felfogásuak, de az egy másik kérdés, hogy a statisztikák mit írnak. Ezt inkább a társadalom tudományra hagynám. Talán a letisztultságot és a praktikusságot hoztam még onnan, mindig is szerettem a finn építészetet és az ottani bútortervezőket. Mikor kint tanultam, ezek nagyon inspiráltak leginkább.

A Manuela klasszikus kollekciókban gondolkodik, vagy folyamatosan készülnek a különböző modellek?

Nem mondanám, hogy klasszikus kollekciókat tervezek, inkább hordható ruhákat próbálok tervezni, olyanokat, amiket a gyerekeimen szívesen látnék, vagy akár amiket én is szívesen felvennék. Inkább úgy mondanám, hogy azok a szabásminták alakulnak át folyamatosan szezonról szezonra, amiket létrehoztunk évekkel ezelőtt. Tehát így mindig van teljesen új modell minden kollekcióban. Olyan ez, mint a kovászolt kenyérhez a kovász.

Mi a márka üzenete? Számodra miért fontos, hogy ezt csináld?

Rengetegszer táplálkozom a gyerekkori emlékeimből, ami egyelőre kifogyhatatlan forrásnak tűnik. Azért csinálom, mert jól esik, tiszta szívemből szeretem és hiszek benne. Szeretek tervezni, színekkel és formákkal foglalkozni, imádom amikor egy-egy modell felkerül gyerekekre, és rájuk nézek.  Olyankor ezek a ruhák kicsit konzerválódnak a gyerekekkel együtt, az ártatlan szépség az, ami örök darabokká teszi ezeket a ruhákat. Ezért is szeretek együtt dolgozni különböző fotósokkal és stylistokkal is, rettentő izgalmas kreatív játék a mi munkánk.

süti beállítások módosítása