Fedezd fel az V. kerület magyar design üzleteit!

STYLEWALKER BUDAPEST

Magyar home decor márka nemzetközi vizeken és a Palomában

2018. augusztus 27. - Stylewalker Budapest

bianca_vaszonke_p.jpg


JUCO Home Juhász Corinnáról kapta a nevét, aki textiltervezőkét végzett Budapesten, és aki nagyon hamar kitűnt jól beazonosítható és egyedi grafikai megoldásaival. A JUCO provokálva gyönyörködteti az embert, miközben megmarad végtelenül elegánsnak. Corinna legtöbb rajzán női alakok szerepelnek, és mivel munkáira jellemző a különböző érzelmek közvetítése, a grafikákon szereplő nők esetében kiemelt szerepet kapnak a szemek, az apró rezdülések és a gesztusok. A nemzetközi interior design márka nemrég költözött be a Palomába, mi pedig egyből kíváncsiak lettünk, hogy ki áll az extravagáns brand mögött.

Corinna, textiltervező vagy eredetileg. Mi vezetett erre a pályára? Miket csináltál eddig? 

Valóban, eredetileg textiltervezőként végeztem, ahol kitűnő mestereim voltak, szerencsés vagyok, hogy a kapott tudással széles rálátásom lett a folyamatok hátterére. De az is igaz, hogy viszonylag hamar kiderült, hogy engem és a munkáimat elsősorban az egyedi grafikai megoldásaim alapján fognak mindig is beazonosítani, hallottam is már a mondatot: „hm, ez biztos egy JUCO (ejtsd: juko) darab”. Ezért utólag rendkívül hálás vagyok, mert ez a leginkább önazonos dimenzió számomra az alkotásban.

A JUCO esetében főleg a home dekor vonalra koncentrálsz. Hogy kötöttél ki az enteriör designnál? 

Körülbelül egy éve, diploma után kezdtem el készíteni a rajzaimat, aztán egy nemzetközi rock fesztivál alkalmával megszületett a gondolat, hogy mi lenne, ha kipróbálnám telefontokon, valamint füzeteken a grafikáimat, ezáltal egyedivé téve őket. És akkor beütött hirtelen a siker. Nagyon jó visszajelzéseket kaptam és elkezdtek tőlem rendelni az emberek. Ezután jutottunk arra a következtetésre, mi lenne, ha komolyabban elkezdenék ezzel foglalkozni, és bővítenénk a készletet egyéb termékekkel. Felvetődött annak az ötlete is, hogy ruhákkal is foglalkozzak, de végül megmaradtam a Home dizájnnál, ugyanis roppant megtetszett ez az ötlet, valamint egy még kiaknázatlan területnek éreztem, főleg a hazai piacon, amivel érdemes foglalkozni. Mára már felállt egy team, gyártásvezetővel, kommunikációs vezetővel. Hosszú hónapokig tartó folyamat volt a tervezés, a termékek fejlesztése, a próbagyártások. A próbaüzem után ősszel, egy nagy opening fogadással nyílik meg hivatalosan a JUCO Home showroom. Vele párhuzamosan pedig már egy elegáns honlapon fog működni az értékesítés a nemzetközi piacra, elsősorban az Egyesült Államokba és a Távol Keletre, de természetesen célunk, hogy hazai otthonokba, igényes irodákba vagy újonnan nyíló éttermekbe, üzletekbe is bekerüljön egy-egy unikális JUCO Home darab, amire büszke lehet a tulajdonosa.

denise_tape_ta.jpg

Nagyon jellegzetesek a grafikák. Mik inspirálnak a leginkább a készítésük során?

Leginkább a divatvilág, azon belül is egy bizonyos hangulat, emellett ami érdekel és inspirál azok a különböző érzelmek, arckifejezések. Ezeknek az érzéseknek a közvetítése a célom a munkáimban is, egyfajta szélsőséges, provokatív módon. Ugyanakkor szeretek megmaradni az elegáns, letisztult, laza vonalvezetés mellett. Nagyon sokszor, egy rajz kimenetele a saját hangulatomtól is függ, illetve az engem körűlvevő emberektől. Nagyon izgalmas az egész folyamat ezáltal.

Mennyi idő alatt alakult ki a saját stílusod? Te, hogy írnád le a JUCO világát?

Az egyetem kezdetekor, nagyon szerteágazó stílusom volt, sok fajta téma és technika érdekelt. Aztán egyszer Kovács Adéllal, a NUBU márka egyik tervezőjével volt közös órám, ahol szoknyát kellett tervezni egy adott téma, stílus alapján. Nekem a választásom Jean-Michel Basquiat-ra esett. Mindig is tetszett a munkássága, közel éreztem magamhoz ezt a laza, new york-i, kissé provokatív szemléletmódot. Utána kialakult bennem egyfajta stílusirányzat, amit a magaménak érezhetek. A szélsőséges, rendkívül divat orientált, érzelmes világ, valamint a dinamikus vonalvezetés jellemző rám.

A JUCO kikhez szól elsősorban? Mitől más, mint a többi hazai home decor márka?

A JUCO Home egy intim párbeszéd. A Világgal és saját magunkkal. A márka mellett elkötelezettek választása arról is szól, hogy milyen kifejezési eszközökkel és üzenetekkel veszik körbe magukat, mi ragadja meg őket a Világból, s milyen párbeszédet folytatnak azzal, illetve a benne élőkkel - köztük saját magukkal. Ezzel a megközelítéssel a márka különleges és egyedülálló szerepet tölt be a hazai és a nemzetközi home design piacon.

Kollekciókban gondolkodsz, vagy folyamatosan készülnek az új termékek? Mi alapján választod ki az üzlet termékkínálatát?

Kifejezetten kollekciók nincsenek, talán két részre lehet felosztani. Van egy enteriőr rész, azon belül a tapéta, vászonprint és a poszter. Valamint van egy kiegészítő rész is, ebbe sorolható a telefontok, füzet, csomagolópapír, párna, zuhanyfüggöny. Általában mindig magamból indulok ki; mi az, amit szívesen beszereznék, amivel szépíthetném az otthonomat, hiszen folyamatosan szeretjük megújítani lakásunkat. Szóval elég sok ötlet van még a tarsolyomba.

Mi a legszuperebb visszajelzés, amit eddig kaptál?

Rengetegszer kapok pozitív visszajelzést a szüleimtől, nővéremtől, barátoktól, de talán a legszuperebb érzés, amikor az idegen betérőktől kapom. A showroom nyitása óta, sok külföldi járt nálam. Az egyik francia hölgy, kiemelte mennyire unikális és új, amit csinálok, és hogy még ilyet nem látott. De a mintáim eljutottak már Párizson túl többek között New York-ba, Angliába, s annál jobb érzés nincs is, mint hogy innentől saját történetet írnak a Világ minden részén, s részei lesznek sok és sokféle ember, közösség életének.

 

 

 

süti beállítások módosítása