Fedezd fel az V. kerület magyar design üzleteit!

STYLEWALKER BUDAPEST

INTERJÚ - BUBORÉK

2018. január 11. - Stylewalker Budapest

_tgz5707.jpg

A budapesti Buborék bolt neve tökéletesen tükrözi a személyiségét, hiszen valóban egy kedves, óriási designer léggömbről beszélhetünk a magyar piacon. Hogyan lehet frissen és hitelesen megtartani egy bolt imidzsét 13 éven keresztül, úgy, hogy az érdeklődést fenntartsuk? Miben érdemes változtatni ez idő alatt? Pár napja alapítójával, Nagy Andival beszélgettünk, aki minden kérdésünkre őszintén válaszolt, felvázolva ezzel néhány itthon egyébként jelen levő problémát is. Olvassátok el, mire jutottunk!

Ma már egészen hosszú múltra tekint vissza a Buborék. Kezdetben mi volt az elgondolás, hogyan jött az ötlet, hogy egy ilyen tematikájú boltot alkoss és nyiss meg?

Andi: Egészen kiskoromtól kezdve én magam is csináltam mindenféle tárgyakat. Köveket festettem, kézzel varrtam, ilyesmi. Vittem vásárba a kész tárgyakat, illetve boltokba is. Szerettem, tetszett a világ, meg a hangulata. Aztán jött az ötlet, hogy saját boltot szeretnék. Eleinte leginkább az általam gyártott cuccoknak, aztán ez átalakult abba az irányba, hogy háttérbe szorult a saját. Most viszont pont ezt a folyamatot szeretném visszafordítani, és több saját termékkel megtölteni a boltot. Csomó ötletem van!

Két Buborék bolt van Budapesten. Miben különbözik a két bolt egymástól, ha különbözik?

Andi: A Széna téri bolt volt az első bolt, 2004-ben indult, a Kecskeméti utcai pedig csak évekkel később. A budai boltot nagy tér jellemzi, le lehet ülni, ha az ember le akar, van kanapé is. Itt több a lakberendezéshez kapcsolódó tárgy és több az exkluzívabb, értékesebb tárgy. A Kecskeméti utcai üzletben, mivel elég frekventált környéken van, a kisebb, „pörgősebb” tárgyak kapnak helyet.

A budai bolt valóban működik lakberendezési műhelyként? Hogyan kell ezt elképzelni?

Andi: Igen,a másik vonal, amivel foglalkozom, az konkrétan a lakberendezés. A budai boltban szoktam rajzolni, tervezni, és ügyfeleket is ott fogadok. Valójában ez két külön dolog, mégis összekapcsolódott a bolt falain belül, egy helyszínen történik. Egyébként meg jellemző, hogy ha nem a boltban vagyok, akkor valószínűleg valami építkezésen vagyok, vagy anyagot szerzek be az építkezésekhez.

028.jpg

Változott a bolt termék kínálata az elmúlt 13 évben?

Andi: Igen, valamelyest változott. Az induláshoz képest a ruhák lettek pluszban. Ma már szigorú vagyok a termékek bevételével kapcsolatban, és nem mondok igent mindenre, mint kezdetben tettem. Így sokkal jobb a bolt kínálata összességében, és kizárólag válogatott designer tárgyak, ékszerek kaphatnak csak helyet.

Úgy tudom, magyar és külföldi tervezők is vannak a Buborékban. Milyen arányban van jelen egyik és másik?

Andi: Igen, igen, van mind külföldi, mind magyar. Külföldi tervezőből olyan öt-tíz van. Magyarból sokkal több, megközelítőleg ötvenet mondanék.

Volt-e olyan az elmúlt 13 évben, hogy eleged lett a piaci nehézségekből és majdnem feladtad?

Andi: Nem volt ilyen soha – Mosolyog. – Mindig igyekeztem új színt vinni a bolt életébe és a pozitív dolgokra figyelni. Amikor pár éve újították a Kecskeméthy utcát, akkor volt egy nagyon nehéz év. Akkor több bolt is bezárt, de én akkor is úgy éreztem, megéri kitartani. És így is lett.

_tgz5679.jpg

Hogyan látod a tendenciát a design iparban itthon?

Andi: Ami engem legjobban zavar, hogy a tárgyak terén nincs igazán új, nagy ötlet, nagyon ritka az eredeti újító gondolat. Évek óta kissé ugyanazokat a termékeket látom.Ilyen szempontból megrekedt szerintem jelenleg. De nagyon várom a változást és a friss ötleteket!

Tárgyak esetében mennyire megfigyelhető az a tendencia, ami a tervezői ruhák esetében manapság? A multinacionális cégek mennyire vannak hatással a designer tárgyak iránti keresletre?

Andi: Érezhető a hatásuk, de szerencsére, akinek meg kell találnia, megtalál. A Kecskeméti utcai boltba például rendszeresen külföldi vásárlók fordulnak meg. Ők pedig elég fogékonyak a magyar tervezői darabokra.

Végül utolsó kérdésként: mik a közeljövőbeli terveid?

Andi: Nem belefásulni, hanem megújulni és friss maradni. Nyitott vagyok a fiatal tehetségekre akik hozzájárulnak ehhez a fejlődéshez, és várom őket. Új bolt nyitásában is gondolkodom, esetleg a Balaton környékén. Van ott nyaralónk és a Balaton, mint olyan, igazán szívügyem. Eleinte is ott terveztem megnyitni még a legelső boltot, de aztán az végül máshogy alakult.

Szöveg • vendégszerzőnk: Szabó Csilla - a Between tervezője

Fotók: Talabér Géza, Bodnár Dávid 

 

süti beállítások módosítása