Tavaly nyílt a Veres Pálné utcában a város egyik legexkluzívabb gastro bar-ja. A Dear Budapest, különlegessége viszont nem merül ki azokban a gasztronómiai csodákban, amiket ott kóstolhatunk, a hely ennél sokkal több, hiszen közösségi térként is működik. Juhász Biancával beszélgettünk erről a nem mindennapi jelenségről, és arról, hogy mi volt vele a célja.
Bianca, egy nemzetközi szintű magazin és egy szintén hasonlóan előremutató make-up iskola után a gasztronómia felé fordultál. Miért?
Több okból döntöttem úgy, hogy elhagyom a divatszakmát. Egyrészről a Lack magazin mellett minden olyan itthon kiaknázható lehetőséget érzéseim szerint megéltem, amit lehetett, nagyon izgalmas időszak volt. Továbblépésként, hogy a szakmához hű maradjak, létrehoztuk a L’école sminkiskolát Fazekas Richard kollégámmal, akivel a Lacknél is együtt dolgoztunk. Ő egy kivételesen tehetséges sminkes, imádtuk, amit csináltunk, viszont egy idő után ott is azt éreztük, hogy olyasmivel szeretnénk szárnyalni, amire itthon még nincs akkora igény. Nehéz volt egy olyan stílust szerethetővé és befogadhatóvá tenni a fashion make up terén, ami inkább a finomságokról, a türelmes, alapos munkáról és megjelenésről szól. Leegyszerűsítve nem a Kim Kardashian-szerű réteges, árnyékolásokkal és elfedésekkel teli make up, hanem sokkal inkább a franciás, lágy, nude hatás volt a mi ismertetőjegyünk. Két év elteltével a kollégám egy fantasztikus lehetőséget kapott és Párizsba költözhetett, ahol igazán kiélheti a stílust, amit itt szerettünk volna megszerettetni. Ezek után döntöttem úgy, hogy mással már nem folytatom az iskolát és én is elindulok a saját legbensőbb álmaim felé. Ez pedig a vendéglátás volt mindig is a divat és a design mellett. Természetesen ezt is valami kis furfangossággal szerettem volna elkezdeni. A street food nem vonzott, egy nagy étterem pedig kicsit még rémisztő volt a számomra, hiszen egy új szakmába kezdtem egyedül. Így aztán nagyjából egy évig csak törtem a fejem, utaztam, figyeltem. Koppenhágában egyszercsak jött a megvilágosodás, “Én designos szendvicsekkel szeretnék foglalkozni!” Körülnéztem itthon milyen kínálat van e téren, és úgy gondoltam, tudok majd új irányt hozni, a catering lehetőségeket is beleértve, hiszen mindkét előző vállalkozásomnál nehéz volt a rendezvényeinkre megfelelő, kis mennyiséget is kiszolgáló partnert találni. Utána rengeteg tanulás, ismerkedés, megbeszélés, tervezés, helyiség keresgélés, viszontagság és öröm következett, mire megszületett a Dear Budapest. Viszont úgy érzem, nagyon megérte, mert most izgatottan, boldogan és óriás lendülettel kelhetek föl minden reggel!
A Dear Budapest, hogy tud utat törni magának a budapesti gasztro dömpingben?
A mottónk open your sandwich – open your mind. Szerintem ebben minden benne van. A Dear Budapest gastro bar Budapest legújabb multikulturális találkozóhelye, egy igazi szerelmeslevél a városhoz és lakóihoz. Olyan egyszerű, de kifinomult szendvicseket kínálunk, amelyek tökéletesen alkalmasak arra, ami a hely vállalt célja is: a belváros elegáns ikonikus sarokházában, a Veres Pálné utca izzó, de kellően kifinomult sarkán egy új közösségi teret létrehozni. Ízléses, elegáns, de kellően laza stílusával egyedi és hiánypótló a multikulturális étkező- és találkozóhelyek sorában, amelyeket jobbára a bulinegyedekben kerestünk eddig – szerintem sikertelenül. A létrehozott tér egyértelműen új és követendő irányt jelöl ki ezzel a vállalásával, ami a kifinomult, de könnyed stílust követő hazai és külföldi vendégek számára egyszerre nagy felsóhajtás, hogy végre - s egyszerre olyan alternatíva, ami eddig nem igazán létezett Budapesten mindezen adottságot egyszerre felvonultatva. A szendvics pedig egy olyan elem, ami mindennek a közvetítésére a legkiválóbb.
Kinek szól elsősorban a hely? Ha jól tudom nemcsak egyszerű szendvics bárként működtök.
Az elegáns, de vagány uniszex, karakteres urban style híveinek, akik szeretnek összejönni, találkozni egy könnyű, egészséges, izgalmas étkezés és pár pohár bor felett. Ami pedig a brand catering lábát illeti, azoknak, akik a saját baráti, családi vagy üzleti találkozóikon szeretnének stílusos vendéglátók lenni. Hiszünk abban, hogy egyre inkább felértékelődik annak a jelentősége, hogy döntéshozóként, kötött vagy kötetlen alkalom szervezőjeként milyen ételekkel, italokkal kínáljuk a vendégeket vagy az üzleti partnereket, ennek hatalmas üzenetértéke van. Az étel a legjobb kommunikációs csatorna, s véleményem szerint adott helyzetekben a meggyőzés vagy egy komoly üzlet sikerre jutattásának fontos eszköze lehet. Erre a mi, Párizsból beszerzett, egyedi kenyérformánk, és ízes, színes, laza eleganciájú szendvicseink, amik ráadásul nagyon jó áron vannak, tökéletesen alkalmasak. Egyébként Böröcz Zsófia, gasztromentor segít most nekünk az új kínálat kialakításában, catering-re szabásában, és az üzlet műkődésének hatékonyságában.
Hol találkoztatok vele?
A nálunk szervezett Hedonika pop-up vacsoráján, ahol egyből éreztük, hogy jól tudnánk közösen dolgozni, így leültünk és kitaláltuk milyen folyamatokban tudna részt venni. Zsófi dolgozott és tanult külföldön, Londonban Gordon Ramsay-nél, SAN Sebastianban a 3 Michelin csillagos Martin Berasategui-nel, így tudtuk,hogy tudunk majd együtt gondolkodni.
Úgy tűnik, hogy a családiasság fontos szempont számotokra. Bepillantva a privát életetekbe, mintha ez a hely lenne a második otthonotok. Jól látom?
Aki saját hely nyitásába vágja a fejszéjét, szerintem óhatatlanul a második otthonának tekinti azt, már csak az ott eltöltött idő miatt is. Márpedig én abban hiszek, hogy a jelenlét nagyon fontos, nemcsak nekem, hanem a vendégeknek is. Tudniillik, hogy érződjön ez a családiasság érzés, de ha tovább boncolgatom, sokkal inkább a közösségről, közösségi érzés jelentőségéről beszélnék, egy vendéglátóhely szerepe az ételeken túl ebben van, s ez a szerepe egyre fontosabb lesz a mai elidegenedő és rideg világban. Ez kifejezetten vállalt célja a Dear Budapestnek, összejönni, együtt lenni, együtt enni. Valóban, mint egy nagy befogadó család, ahol mindenkinek van helye.
Mit mondanak a vendégek, mit szeretnek legjobban a helyben?
Azt hiszem talán a nyitottságát és a sokszínűségét... A hely maga olyan, mint a céklás-kecskesajtos, a marhahátszínes vagy az egészen fantasztikus tofus vegán szendvicsünk, egyszerre fér meg egymás mellett minden, ami jó, értékítéletek nélkül. Az ételeken túl pedig a pop-up eventeket, nagyon szeretném, hogy a kis sarkunk aktív része legyen a budapesti közösségi életnek, ami már most teljesülni látszik, már több rendezvényt is befogadtunk. Szinte minden héten van megkeresésünk.
Te mit szeretsz a legjobban a helyben?
Ugyanazt, amit a vendégek. Egészen elképesztő időszak áll mögöttünk, alig pár hónapja nyitottunk, s máris Budapest 10 legjobb ebédelő helye lettünk a Magyar Konyha szerint, és a város egyik legstílusosabb ebéd menüje a PS Magazin szerint, beválasztottak minket az országos ÉV ÉPÜLETE verseny finalistái közé, több ezer open szendviccsel szereztünk örömet családoknak, barátoknak, ügyvédi irodáknak, stílusos partikon vagy szűkkörű rendezvényeken, helyet adtunk Steiner Kristóf vegán vacsoráinak, amit többször is visszatapsoltak a vendégek, s még így is rengeteg várólistás maradt, brunchoknak, Office Shoes Hungary sajtóreggelinek, nálunk debütált a HER, valamint a Hedonika páros az év legszebb karácsonyi desszert vacsoráján, minket választott catering partnernek többek között a Mobilsofa, a Varros & Co.Anett Varró-Turóczi, a Madison Perfumery Budapest, a filmes Pioneer Productions. És a sornak itt nincs vége... huhh. Azt hiszem, ezt mind.
Milyen tervekkel vágtok neki 2018-nak?
Ami azt illeti, nálunk egybefolyt az év vége és eleje, végigdolgoztuk az ünnepeket, s így megszületett az új catering és helyi kínálatunk. Egészen Párizsig kellett mennünk, hogy megtaláljuk azt a formájú és minőségű kenyérformát, amivel dolgozni szeretnénk. Egészen elképesztően jól működik a dolog, imádják a vendégek, ha jól tudom Magyarországon nem dolgoznak hasonlóval. A Marmorstein pékséggel kísérleteztük ki a végleges verziót, s minden nap ők szállítják nekünk frissen a kenyeret, ami abban is egyedi, hogy szabályos kör forma, így nem csak a kitűnő ízvilágáról ismerhetőek fel a Dear szendvicsek, hanem egyedi formavilágukról már messziről beazonosíthatók, mint a Coca-Colás üveg, ha összetörik is, és csak darabjaiban látod valahol az út szélén, akkor is tudod, hogy mi az. Ha szabad ezt mondanom, ezzel és azzal a szemlélettel, hogy egy nyitott szendvics is lehet elegáns és izgalmas, nem egy elhanyagolt terület az étkezéseink sorában vagy a rendezvények ebédszüneteinek unalmas, nem jó minőségű tételeiben, egyedülállóak vagyunk a catering piacon. Érdemes figyelni a Facebook oldalunkat is, mert izgalmas eventekkel, akciókkal, s még izgalmasabb bejelentésekkel jövünk.
A szendvics csodák elfogyasztása után, ha van még egy kis időtök, kapjatok fel egy Stylewalker térképet, és nézzetek körül a környékbeli magyar design boltokban!
A My Dear Budapest, Insta oldalát itt találjátok.